Tuesday, August 14, 2012

CINTA ALLAH CINTA HAKIKI..

Diri ku seperti terumbang ambing oleh kehidupan di dunia ni yang penuh dengan cabaran dan dugaan..Bagi ku aku kesepian di sini hanya di temani air mata yang telah hbs di alirkan.. Namun aku tabahkan diri ku untuk melalui hidup ni dengan di temani kesibukan kerja seharian ku di ofis n tolong mama ku di stall.. NAMUN....cahaya yang indah telah datang dari setiap pelusuk sudut tanpa di cari dan diduga tapi dapat dirasai.. aku seperti orang yang baru sedar akan cahaya yang menerpa itu..YA ALLAH, aku bersyukur engkau telah memberi ku cahaya yang xdpt aku jangkakan..aku redha dgn setiap kejadian yang telah ENGKAU tentukan kepadaku..aku tahu setiap kejadianMU pasti ada hikmahnya.. Terima kasih aku ucapkan kepada sahabat baik ku(D) yang selalu ada bila aku memerlukan..Aku ingin menjadi seorang yang tabah dalam melalui hidup ni..kerna hidup hanya sekali, tiada yang kekal di dunia ni..Tapi aku pasti lambat laun aku pasti dpt apa yang dicari..insyaALLAH...Bak kata sahabatku, sabar itu sifat ALLAH~~~..bukan senang mendapat kesabaran itu , if kita dpt kira beruntung la..tapi aku try jadi yang terbaik..insyaALLAH..

YA ALLAH, tabahkanlah diriku ini..kuatkanlah semangatku..jadikan aku wanita yang berilmu yang penuh di dada..agar aku menjadi seorang wanita yang tidak pernah gentar dek zaman yang moden ni..Akan ku kikis segala ilmuMU untuk bekalan ku..Mungkin aku masih lemah dlm segala segi tapi mungkin doa kawan2 semua yang mengenali idiri ini dpt membuatkan aku tabah dari sebelum ni..dan kini aku try untuk mperbaiki diri yang serba kekurangan..menjadi yang terbaik not easy, membuang sikap yang lama also complicated, membuang tabiat buruk kepada baik pun bukan senang, tapi x mustahil semuanya akan menjadi senang..jika DIA m'hendakinya akan terjadi juga..


YA ALLAH permudahkan segalanya untukku..

No comments:

Post a Comment